Miért kellene többet foglalkoznod a márkaépítés, branding eszközökkel?

A branding szó sokaknak ismerősen cseng a vállalkozás világából. Ez egy olyan eszköz, amivel kiemelhetjük vállalkozásunkat a végtelen tengerből, különlegessé válhatunk, megragadhatjuk az emberek figyelmét és még az árainkat is a piaci átlag fölé emelhetjük.

A márkaépítés annyira fontos, hogy egyre többet és többet érnek a cégek. Erről minden évben adnak ki listát is a szakértők. Egy jó márka felépítése évtizedes feladat is lehet, a költsége pedig meg se becsülhető. Ez egy olyan folyamat, ami soha nem ér véget.

A márkaépítés és branding folyamata

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani: a branding és márkaépítés ebben segít

Ha te is cégtulajdonos vagy és a márkaépítés első lépéseinél jársz, érdemes elolvasnod a Marketing21 branding és márkaépítés témában írt bejegyzésést. Itt rengeteg tipp található arról, hogy indulhat el a folyamat. A kérdés, hogy képes vagy-e tudatosan megvalósítani vállalkozásod márkaépítés stratégiáját. Márkára ugyanis szükséged van, minél később vágsz bele annál jobban lemaradsz a piaci versenyben.

Márkaépítés előnyei néhány pontban

  • Egy sikeres márka drágábbal adhatja termékeit
  • A vásárlók automatikusan az ismert brand-eket preferálják
  • Soha nem látott magasságokba emelheted árbevételed
  • A munkatársaid sokkal lojálisabbak lesznek, mert értékelik, hogy egy ismert cégnél dolgozhatnak
  • A partnereid olcsóbban szállítanak neked, mert fel bekerülsz a referenciáik közé, így saját profizmusukat is megmutathatják

Hol érdemes tanulni a branding márkaépítés trükkjeiről?

A hazai egyik legismertebb márkaépítés könyvét a Brandbirds csapata adta ki. Érdemes lehet ezzel kezdeni ha még új vagy a témában.

Ha rövidebb és velősebb írások érdekelnek inkább, akkor a neten is nagyon sok hasznos információ érhető el. Például a Sikermarketing csapat írása is jól összefoglalja az alapokat. De egy gyors kereséssel a Google-ben könnyen rátalálhatsz a Business Café-ra is, ahol sok hasznos vállalkozási tipp jelenik meg naponta.

Egyszóval, kezdj bele a márkaépítésbe, és legyél vezető a piacodon! Rengeteg vállalkozási sikert kívánunk!